Dag "18".....van Burgos naar Bilbao en dan naar Asua-Sondika.

6 juni 2017 - Bizkaia, Spanje

Ja de echte laatste dag want morgen is het alleen naar Schiphol vliegen en treinen naar huis...
Onwennig laat de wekker gezet maar dat hielp niet . Lichaam is gewend dat om 06.00 de wekker gaat dus..wakker.
Direct weer gekeken of er overnachtingsmogelijkheden waren, maar neen hoor...
Dus alles inpakken en naar beneden. Sleutel ingeleverd en de receptioniste verteld dat we ergens anders de nacht zouden verblijven ivm onze terugreis! Ons probleem uitgelegd:
Ik had een adres in Bilbao gebeld maar daar sprak men totaal geen Engels en dat men direct de telefoon neerlegde! Dus heb ik gevraagd of ze het voor ons wilde proberen.
Totaal geen probleem . En....Ja hoor 1 kamer vrij en vastgelegd. Midden in het centrum van Bilbao.
Wij blij en de rugzak weggezet omdat we eerst gingen ontbijten. We waren halverwege de hal: Senior!!! Pension belde terug.....vergissing....was alleen een 1 pers. kamer...
Vertrekkende gast hoorde het en gaf een tip. Ze belde weer maar "COMPLETO"
Ff nagedacht en ze zegt: ik ken een hotel een paar Km van the Airport en dat ligt gunstig, bij Bilbao en niet in de stad zelf! We waren er nl achter gekomen wat de oorzaak was dat HEEL Bilbao volgeboekt was: diverse Grote Exposities in de stad deze week...
Daarom dus alles volgeboekt!
Het bewuste hotel gebeld en ja hoor, nog een 2 pers. Kamer met 1 bed...
Wel prijzig maar we hebben geen keus. Ja gezegd en vastgelegd. De receptioniste van het hotel legde perfect uit hoe er te komen dus gerust gesteld. Uitdraai kregen we mee....handig!
Smaakt de koffie erna stukken beter...
Lekker nog door Burgos gewandeld en wat bekenden getroffen en rond 12 uur weer richting hotel om de spullen op te halen en naar de busterminal te gaan voor de rit naar Bilbao. Ruim 150 km in 1 uur en 45 minuten.... lopend duurt 17 dagen..
Ik ben direct naar de receptie gegaan om nogmaals Hartelijk te bedanken voor alle hulp en toen nog een vraag gesteld. Een hele aparte...
Ik vroeg haar of ik in de opslagruimte mijn (nieuwe) Pelgrimsstaf mocht achterlaten en die wilde ik dan inderdaad augustus begin september weer ophalen..
Neen, zegt ze dat doen we niet.. ik neem hem mee naar mijn kamer en daar blijft hij totdat je weer komt. Ben ik er niet dan zeg maar dat hij op de kamer van Theresa staat....Ik hem mijn initialen erin gekerfd want er "lopen veel dezelfde rond".
Waar kom je nu zoiets nog tegen......
Wel blij om natuurlijk. Hartelijk afscheid genomen en op weg naar de bus.
Had wat vertraging maar de bus zelf maakte alles goed. Wat een luxe en wat een lengte!!!
Zelden zoiets gezien en hagel nieuw.
Op tijd in Bilbao en toen met hulp van de GPS de richting gezocht naar de volgende stad/streek bus. Mooi op tijd en een dik kwartier later hier Sondika. Bushalte tegenover hotel, super vriendelijke buschauffeur!
Geïnstalleerd en daarna KOFFIE.
Lekker ff rond gewandeld en gezien dat het vliegveld dichtij is. Gevraagd hoe lang het lopen is 8Km....toch maar een taxi laten bestellen voor morgenvroeg.
Dag weer bijna om. Zometeen lekker eten en dan nog ff de benen strekken en naar bed.
Morgen weer een lange dag naar huis. Eerst naar Barcelona vliegen en dan overstappen naar Schiphol.
Allemaal bedankt!!
En wie weet tot een volgende keer.