Dag 4 en 5: Roncevalles naar Zubiri en van Zubiri naar Pamplona

24 mei 2017 - Pamplona, Spanje

Om niet langer achter te lopen 2 verslagjes voor de prijs van 1
Gisteren morgen in Roncesvalles opgestaan in zeer dichte mist. Temperatuur was goed maar dus enorm vochtig. Desondanks met heel veel zin van start. Eerst in het eerste dorp fruit, Bocadillo's gekocht en water. Gerrie lust geen gechloord water. Ik heb er geen problemen mee. (Krijg ik misschien nog eens witte tanden).
Tot de eerste heuvel ging het goed....Daarna het protesteren van de kuiten en die spieren.
Is normaal na zo'n dag als gisteren. Daarna ging het op en neer tot Zubiri. Mooie omgeving en natuur, stap stenen over riviertjes en beken en bruggen. Genoten van de omgeving maar die stijgingen en vooral de loodzware laatste afdaling van bijna 5Km. naar Zubiri die was heftig over een dergelijk pad. Maar alles perfect gegaan, onderweg de bedjes gereserveerd zodat je niet tegen een klok moet lopen... De ontvangst was buiten gewoon hartelijk, misschien te hartelijk.... Ola, Ola, Alechandro...En direct erna Alechandro, Alechandro zingend....onze hospita. Ik heb toch duidelijk uitgelegd dat Ik die mooie dame echt niet ken in 2012 sliep ik in Larrasoaña.......
Maar super hulpvaardig mens. We kwamen niets te kort. Later heerlijk gegeten en wat gewandeld en na een afzakkertje lekker slapen...

Dag 5....

Lekker slapen?!?! Vergeet het maar.... Voor we gingen eten kwam er een "oud " vrouwtje op onze kamer. Laatste bed. Ging liggen, trok deken over en begon : Te snurken.....we kregen al hallucinaties van Ponte de Lima.....verleden jaar. Maar dat was een man die 60 mensen wakker hield. Zou wel los lopen. Dus gaan eten en bij terugkomst...... verschrikkelijk!!!!
Toen wij vanochtend om bijna half 8 weg gingen ronkte de mevrouw nog gruwelijk hard. Dus van een goede nachtrust was geen sprake. Ja, ja het leven van een Peregrino/na is zwaar
Maar vandaag goed gemutst op pad. Het zou heet worden......hebben we geweten 38 Gr. In de zon en 29gr om 21.10u nog in de schaduw....
Echt niet leuk!! Maar :doorgaan. Veel, heel veel water drinken, veel rusten en vooral GOED eten!! We waren rondom 15.00 binnen en na lekker douchen en de dagelijkse was, die binnen nog time droog was.., lekker Pamplona in. Eerste opdracht: pantykousjes kopen voor Gerrie. Ja lach maar, maar in Saint-Jean-Pied-de-Port heeft Gerrie van een Zwitserse vrouw een gouden tip gekregen om de "hitte uitslag" aan de benen te voorkomen. In het kort. Vrouwen: eerst pantykousjes aan de voeten en dan pas de moderne wandelsokken er over aan. Geloof ons: ze heeft een paar gebruikte van die mevrouw gekregen en die bloedrode uitslag , na drie dagen extreem klimmen is zo goed als verdwenen en komt niet terug . Weg alle crèmes en dergelijke.!!!! Super voor haar.
Maakt de Camino ff prettiger..
Vandaag iets minder klimmen maar toch nog ff spieren pesten .
Genoten van de vele ontmoetingen en weer wat meer nationaliteiten geturft.
Wordt al moeilijk bijhouden...
Pamplona is mooi ( beneden stad) dus vanmiddag genoten. Vanwege het weer kwamen nog laat Pelgrims aan in de herberg waar we slapen: Jesus y Maria. Heb ik 5 jaar geleden ook geslapen en is nog steeds top! Ik hoop dat morgen ook nog te zeggen .
Het was een enorme hete dag en dat zal morgen met temperaturen tegen de 40 Gr. zijn tol eisen maar we gaan ervoor. Doel is Puente La Reina te bereiken. Slechts 23Km maar met dit weer voelt dat als 33 minstens ..
We gaan ervoor!
Gr van ons 2 en ......Tot . .misschien morgen .