Dag 14.Van Astorga via Rabanal del Camino naar Foncebadón. +/- 27 Km...

12 september 2017 - Foncebadón, Spanje

Hola;
Gisterenavond samen met Heinz een gezellige avond gehad als afscheid want hij gaat tot Rabanal del Camino en ik ga 6Km verder naar Foncebadon...
Vanmorgen vroeger opgestaan want de geplande route zal ( mij) veel energie kosten omdat ik nu eenmaal geen "klimmer" ben. Ik kom overal boven maar dat op mijn manier en dat kost wat meer tijd.. .
Met mooi weer om 07.00u vertrokken richting het ontbijtcafé dat ik ken van 2012. Nog steeds even goed en voor een spotprijs. Lekker gegeten en gedronken en dan verder de stad uit.
Vlak voor het einde van de stad staat een kapel waar ik beslist even naar toe wilde i.v.m. 2012....
Daarna verder en het stijgen begint. Lekker rustig omhoog richting Murias de Rechivaldo waar we na 1uurtje lopen onze 1e rust nemen. Ik heb mij voorgenomen dat ik deze etappe 3x ga rusten en dan ook 3x ga eten....ik weet dat ik vandaag veel eten nodig heb.
Hier ook afscheid van Heinz genomen want ik ga nu verder en hij hoeft niet zo ver en daarbij zijn eksteroog speelt hem wat parten. Laten we hopen dat hij het kan volhouden. Donderdag wordt hij 74.....ik dacht 72 maar hij is al 73... Respect!
Daarna lekker doorgelopen en veel "oude" bekenden van de laatste 11 dagen weer ontmoet. Dat is zo mooi op de Camino, ieder loopt zijn eigen tempo / afstand en dan kom je elkaar toch weer steeds tegen...SUPER!!
Daarna via Santa Catalina de Somoza naar El Ganzo in de Montes de Ganso en passeer ik de 1000m grens. De wind is minimaal kracht 6 en......de eerste "regen" zeker een bui of 4 met 5 a 10 druppeltjes......maar die geven een schitterende regenboog. Ik heb er foto's van op mijn "camera" maar heb op de gsm ook een gemaakt en zet hem op het weblog.
Tussendoor ook nog "live" contact met Gerrie en Stijn. Een HELE mooie verrassing!!!! Later vandaag nog een ( GEPLANDE) via Skype.
Daarna naar Rabanal del Camino om voor de 3e keer te rusten en te eten en daarna de laatste 6 Km omhoog klimmen naar Foncebadon op bijna 1450m hoog. Ik heb het gelukkig nooit koud maar ik viel op omdat ik de enige was zonder jas en in korte broek.... als men mij iets daarover vraagt zeg ik altijd lachend : " mijn thermostaat is stuk.." ik kan het ook niet helpen. De jas zit goed op de rugzak en laat het maar zo. Want als ik hem nodig heb is het of ijskoud of het regent....
Even na 14.00 uur aangekomen na ruim 7 uur lopen..... niet kapot maar voel wel wat ik achter de rug heb. Na een heerlijke douche alles weer als voor 07.00uur....
Gewassen en met Gerrie en Stijn contact gehad, heerlijk!!!
Nu in SUPER gezellige, oudste, Albergue Monte Irago, zo heet deze berg waar ook Cruz de Ferro op staat, en die compleet weer bezet is.......zegt genoeg.veel jeugd aanwezig die steeds live muxiek aan het maken is. Ik heb al wat filmpjes op de camera staan .....erg mooi!!
Ik weet niet hoeveel nationaliteiten mee doen maar meer dan 11......
Vanavond hier ook weer samen eten en dan hoop ik toch op een "Christelijke tijd " naar bed te kunnen ......maar ik weet het nog niet zo zeker......
Nu ff de was afhalen voordat het "breekt" en dan zet ik er wat foto's bij en Gerrie de teksten..wat een samenwerking hè, Super!!!
Morgen naar Cruz de Ferro, eindelijk wordt goed weer aangegeven want in 2012 was het noodweer na een hete dag..
Ik laat het weten want ik laat daar iets achter.
Gr. En ik hoop tot morgen.