Dag 8 van Estella naar Los Arcos.

27 mei 2017 - Los Arcos, Spanje

Wordt misschien eentonig maar ook deze dag is weer onvoorstelbaar heet geweest.
In de ochtenduren heerlijke wind achter ons. Bij zeer hoge temperaturen : zalig!
Om 06.00u de wekker en direct " er uit"... badkamer de dagelijkse zaken en vooral nu de lichaamsverzorging goed bijhouden, rugzakken inpakken. Daarna aankleden en om 07.15 zaten we aan een super ontbijt. Bocadillo's met ertussen een heerlijke tortilla met Serano ham en kaas...
Kun je ff op vooruit, garanderen wij jullie.
Voor Gerrie een sloot water aangeschaft en ik heb getankt uit de kraan. LITERS!!!
BLIJFT in de koeltassen lekker koel, maar de voorraad slinkt snel met dit weer.
Goed gemutst op stap richting Villa Mayor de Monjardin. Boven op die berg heb ik 5 jaar geleden geslapen na net zo'n uitputtende tocht. Vooral het laatste deel is gruwelijk zwaar. Halverwege is een wegrestaurant met hotel....WAS, ... nu failliet want alles was dicht en zware rolluiken voor de ramen. Stond wel nog dat men om 09.00 open ging, om 09.10 maar opgestapt....
Verder omhoog en na een forse klim aangekomen bij Villa Mayor....totaal veranderd net als zoveel op de Camino......
Routes, modernisering slaat toe. 5 jaar geleden en ff de ogen wrijven...
Maar..... De sfeer is en blijft super!!
Onze nieuwe lijfspreuk is:
" When you have de spirit, You can do it"
En die handhaven we
Verder vandaag weer schitterende omgeving met zeer mooie vegetatie.
Bloedheet maar in de ochtend een heerlijke wind van achteren.....
Alleen op het heetst van de dag was de wind.....foetsie
De weg na Villa Mayor was redelijk vlak. Stenen en zand ondergrond en niet teveel klimmetjes.
Steeds heter en volgens routeboekje na Villa Major geen horeca meer.
En dan moet je genoeg drinken en eten bij je hebben.
Sinds onze aankomst in de Pyreneeën worden we elke dag begeleid door enorme Adelaars.Met enorme vleugel spanwijdte. 5 jaar terug alleen bij de Pyreneeën oversteek maar nu continue. Een zeldzaam mooi gezicht. Goed voor de Adelaar stand
Plotseling ,6 km voor Los Arcos, een mobiele "BAR" een Godsgeschenk op dat moment. Bijna uitgeput en uitgedroogd, 4 Ltr is bijna niet meer genoeg, en we waren er echt aan toe.... toeval? Neen hoor...!
Warm water is dan niet meer te drinken als je nog 2 uur door de bergen moet en dan is vers geperst sinaasappel sap ZALIG...
Dus daarna opgewekt en dorstgelesd op naar Los Arcos.
Rond 15.00u daar en uitermate vriendelijk ontvangen door de Oostenrijkse vrijwilligers.
Leuk, Duits praten in Spanje terwijl je elke dag je Spaans opschroeft....
Dagelijkse dingen BBB. bedje, Badje...Bie. tje..
Daarna stadje ingelopen om de spieren gerust te stellen....
Heerlijk gegeten en ontspant met, nu reeds, vele bekenden en vooral uitermate vele nationaliteiten de avond fijn doorgebracht. Op deze , voor ons speciale dag, de kerk bezocht tijdens een Maria viering en ook onze gedachten terug laten gaan 8 jaar geleden...Gerrie heeft vandaag hele speciale dingen meegemaakt en daar erg veel steun aan gehad. .
Ikzelf 5 jaar geleden en Gerrie vandaag ....niet te bevatten maar voor mij wel.......
Bevestiging.........
Speciale dag die we nu afsluiten en hopen morgen op een mooie dag naar Viana, dus.... niet Vianen. Veel te veel files daar..
Wel te rusten en Gerrie zet er morgen een fotootje bij want ik gebruik de camera, zij de "Samsung" .
Wel te rusten.
Lex

1. Mariet van der Burgt:
    27 mei 2017
    Lex, we hebben het er al over gehad. Jij beleeft elke stap, meter en zeker de kilometers. Het is en blijft iets moois wat niet uit te leggen valt. Ook al is het warm met een flink aantal kilo's op je rug. Doet er niet toe. Het enthousiasme overwint! Ga zo door!
  2. Wilmie:
    Het zal het enthousiasme zijn en je zult het eerder meegemaakt moeten hebben om met zulke tocht verder te kunnen gaan. De kracht zal toch wel van boven komen, denk ik!
    Veel succes weer voor de dag van morgen. Aan de prachtige ontmoetingen, verhalen en natuur zal het niet liggen, want daar genieten jullie gelukkig elke dag weer van.
    Lieve groetjes van ons 3-tjes en tot een volgende keer, XXX
  3. Henny Kuijpers:
    28 mei 2017
    Beste Gerrie en Lex, wat een hitte! Ik begin er nu al van te zweten.... Ik ben samen met een vriend in april begonnen vanuit Rijkevoort richting Santiago en lopen twee weken op en af. Hebben er nu nog maar slechts 650 km op zitten. Vrijdag hervatten we in Troyes. Wij houden de weerkaarten in de gaten of er geen regen valt. Uit jullie verhalen lijkt het dat het tzt beter is om in de gaten te houden of er wel regen valt! Groet en sterkte met het vervolg! Het gaat jullie zeker lukken. Gr Ans en Henny
  4. Peter stassen:
    Hoi wandelaars zo te lezen gaat alles goed blijf doorgaan dan komen jullie er wel doe voorzichtig en we volgen jullie wel verder. Groetjes uit Maastricht
  5. Rianne:
    28 mei 2017
    Wat een belevenissen allemaal Gerrie en Lex. Sterkte in de hitte! !
  6. Nel Wagemans:
    Hpi Gerrie en Lex,
    Fijn dat jullie genieten al is het af en toe zwaar, maar ja, dat is "all in the game" En de mooie en bijzondere ontmoetingen maakt alles weer goed.
    Vannacht lekker slapen en morgen fit weer op voor de volgende etappe.
    Alle goeds en veel succes.