Dag 11: van Logroño naar Navarrete

30 mei 2017 - Navarrete, Spanje

We zijn gearriveerd maar na Bedje - Badje nu eerst het stadje in voor de 3e B! Voor mij een W van ......water??? Wijn???
Vanavond verder! Hebben iig met een heerlijke temperatuur gewandeld. Ik vond het een rustige, korte wandeldag met prachtige uitzichten op de wijnvelden. Dus mijn W wordt:...... Tja, Gerrie heeft haar stukje geschreven dus ik (Lex) ga weer verder. Er was wat verwarring over de verslagen versus dagtelling. Klopt! Alle verslagen staan op het Weblog. Alleen.... De dagtelling klopte niet helemaal omdat ik vanwege slecht of geen internet 2x een verslag van 2 dagen gemaakt heb. Is ondertussen opgelost. Vandaag FF anders dan gisteren goed geslapen en fris op. Bewolkt maar.....zalige tempertuur : 21 Gr. Om 07:30u..... lekker rustig al onze "dingen" gedaan want het was maar ( bewust) dik 14 Km. FF 3 dagen wat minder om het lichaam wat rust te gunnen na 11 dagen " ongewend" te presteren.... de temperaturen waren niet " normaal" over de stijging % maar niet te spreken. Ik heb een route boekje dat dit perfect dit aangeeft dus...FF rustig aan. Morgen weer richting 20Km en dan donderdag weer iets meer zodat we de laatste week weer " gewoon +/- 24Km per dag lopen. Vanochtend dus droog en goed gemutst op.pad. Eerst een goed! Ontbijt genomen in een bar en daarna , via de dagelijkse gemeentelijke schoonmaak diensten,de stad uit. Ik weet van 2012 dat dat een meer dan 4 Km lange staduitwaarts weg is dus water, fruit e.d. inkopen is geen punt. TIG winkeltjes langs de uitvals weg met alles dat je nodig hebt. Tot een moment na ongeveer een uur ...links afslaan... wederom anders... Maar zeer positief! FF een dikke Km omlopen door een park in een nieuwbouw wijk en dan weer rechtsaf naar de "oude " route de stad uit richting recreatie park met stuwmeer. Heerlijk wandelen en halverwege het meer een welkome koffie pauze. Na deze rust heerlijk relaxed verder. We hadden alle tijd.... Rond half 12 , onder de befaamde stier van Logroño boven de autoweg, Navarrete in zicht. Echter......we moesten nu langs de autoweg lopen en zelfs oversteken.... FF minder. In 2012 via de wijnvelden de 2e brug over de stad in. Nu, ff een omweg en via een totaal andere kant Navarrete inlopen.... Geen punt, nog geen 12 uur dus....Bocadillo's eten met ham net verse tomaten eronder en ....Naranja ....vers sinaasappelsap... We zitten net, 2 Nederlandse fitsrs met "Koelewijn Spakenburg" op de shirts. ze stappen en willen het cafetaria in. Ik roep: Koelewijn zit hier niet met vis".! Gelukt, direct contact en lachen... Leuk met elkaar ervaringen uitgewisseld en op naar onze Herberg. Perfect!!! kan een ☆☆☆hotel niet aan tippen! Geïnstalleerd, dagelijkse dingen gedaan en de stad in.Werd eindelijk herkenbaar waar ik in 2012 geslapen had. Kwam door andere stadsingang. Gewandeld en gekeken waar vanavond te eten...Elke dag een ?? Opeens werden we overvallen door een fikse onweersbui .. Temperatuur direct naar aangenaam en om half 7 droog. Eetgelegenheid opgezocht en heerlijk gegeten Daarna nog afzakkertje met WITTE RIOJA ( wat een smaak explosie) en toen .....slapen... Was mooie relaxte dag. Morgen naar Najera waar ik erg mooie herinneringen aan heb. Wordt genieten. foto's staan er al bij dus....terusten Lex.

1. Mariet van der Burgt:
    30 mei 2017
    Het aantal nog te lopen kilometers naar Burgos begint aardig te slinken!! Oeps!. Maar in september hebven jullie nog een flink gedeelte tegoed. Wat in het vat zit verzuurt niet. Veel plezier!
  2. Tiny:
    30 mei 2017
    Mooie foto's!!! Het gaat goed zo te lezen, veel plezier en succes met de volgende kilometers groetjes!
  3. Nel Wagemans:
    30 mei 2017
    Weer een leuke dag achter de rug enalles gaat goed. Houden zo en voor morgen weer gezond op en een leuke dag.
    Groetjes
  4. Wilmie:
    31 mei 2017
    Wat een prachtige verhalen en foto's! Vol spanning wachten we daar steeds op.
    Die Jacobswegroos heb ik geloof ik ook hier in de tuin staan, bekijken jullie maar als jullie weer hier zijn.
    Een prettige tocht verder in die schitterende natuur en geniet van de heerlijke wijntjes daar, hahaha.
    Liefs en groetjes, natuurlijk van ons 3-tjes, XXX
  5. Trudy:
    2 juni 2017
    Alles voelt anders bij te behappen temperaturen. Wat klinkt het mooi.
    En wat een leuke foto van jullie.
    XX