Dag 21. Van Barbadelo naar Portomarin. +/- 18/19Km

19 september 2017 - Portomarin, Spanje

Hola,
Vandaag een redelijk korte etappe en ook redelijk vlak...
Vanmorgen later dan normaal vertrokken want...2e keer deze Camino....ik heb de herberg eigenaar wakker moeten kloppen / bellen.....
We hadden met ongeveer 12 mensen afgesproken om om half 8 te ontbijten. Geen probleem!!..
Maar ja....verslapen is menselijk..en we hadden een redelijk korte etappe op het lijstje...dus...we zien wel. Om 8 uur werd hij wakker en om half9 ontbijt.
Even na 9 uur inpakken en vertrekken. Tijdens het ontbijt hoorden we al flink wat loopgeluiden dus de karavaan van de 100Km lopers was "los".
Toen we buiten kwamen konden we idd aansluiten. Mensen wat een drukte...." de 4daagse in het klein" leek het wel.....Instappen en kijken hoe het verloopt. Van kijken kwam niet veel want potdicht van de mist. Geen wind en super temperatuur. Dat bleef zo tot ongeveer 12 uur en toen....zon en de mist was binnen no time verdwenen.
Super mooi en warm weer..vandaag ook geen regen gehad......mist was nat genoeg....
In Morgade na 2 uur gerust en koffie. Daarna weer "aansluiten".... maar gaande weg verdwenen de : schone broeken, glimmende schoenen, schone / nieuwe rugzakken en de " ICI Paris" geurtjes naar de "achterkant" en kwamen de "dagelijkse geurtjes" weer in de neusgaten.......
In Mercadoiro nog ff een kopje koffie en dan de lange afdaling naar Portomarin. Boven het stuwmeer kan men kiezen uit de originele of de nieuwe route.
Ik koos voor de eerste want mijn medelopers liepen een eind achter mij en hadden bij voorbaat voor de nieuwe gekozen vanwege de moeilijkheidsgraad van de originele...
Het is idd moeilijk maar erg mooi...
Ik was wat eerder in Portomarin en even later samen naar het centrum om "even" iets te eten.....dat was even een ander verhaal.....maar uiteindelijk waren ook wij aan de beurt en 1,5 uur later naar de Albergue. Geïnstalleerd, wassen en douchen en dan " uitlopen" een terrasje en nu het weblog.
Morgen naar Palas de Rei, 24Km.
We gaan het zien.
Ps.er staat een foto van Susi ( met OK) op het weblog bij alle foto's maar op 15 september de datum wanneer de foto gemaakt is.....voor de geïnteresseerden....
Nog enkele foto's van vandaag en dan.......ik hoop tot morgen.
Gr.Lex

1. Nel Wagemans:
    19 september 2017
    Hoi Lex,

Gelukkig een korte etappe, dan maakte het niet zoveel uit dat jullie later konden ontbijten.
    Wat een drukte aan lopers, dat zag ik laatst op een van de foto's ook al. En Jacobsschelpen te kust en te keur zie ik. Het wordt, of is al, toeristisch op de route,
    Fijne avond nog en morgen weer een mooie dag gewenst.
    Doei.
  2. Loes:
    19 september 2017
    Inderdaad een heel nieuwe 100km paal. Als ik mij goed herinner stond de oude even voor Mercadoiro. Daar bleef het Koreaanse meisje, dat die dag met mij meeliep, achter in de pelgrimsherberg. En ik liep in de warmte (bijna 40 graden) door naar Portomarin. Krijg hier een heel sterk "weet-je-nog-wel-oudje"-gevoel van. Mooie foto's! Blijf genieten en tot morgen.